Eija

opettaja

Kun puoli vuotta treeniä oli takana, kävin taas mittauttamassa kehonkoostumukseni. Tulos yllätti niin positiivisesti, että epäilin sen todenmukaisuutta. Rasvaprosentti oli pudonnut 28:sta 22:een.

Puoli vuotta sitten kävin kehonkoostumuksen mittauksessa. Olin mielestäni vuoden ajan liikkunut aiempaa enemmän ja elänyt muutenkin terveemmin, mutta mittausraportin mukaan minkäänlaista kehitystä ei ollut tapahtunut. Rasvaprosentti oli edelleen sama 28,5, kuin vuotta aiemmin. Olo oli hieman pettynyt ja neuvoton. Niinpä otin kuntosalin pöydältä löytämäni käyntikortin perusteella yhteyttä Ninaan, ja sovimme ensimmäisen tapaamisen.

Tavatessamme kerroin tavoitteeni, joka oli rasvan muuttaminen lihakseksi. Urakka alkoi lihaskuntotestillä ja ruokapäiväkirjan pitämisellä. Lihaskuntotestissä varsinkin punnerruksissa olin täysi surkimus. Sain ohjelmat yläkeholle ja alakeholle sekä ruokaohjeet. Niillä pääsin mainiosti alkuun.

Tekemäämme sopimukseen sisältyi kaksi tapaamista kuukaudessa. Oli hieno juttu, että tapaamisten ajoituksessa oli kuitenkin joustonvaraa. Aluksi tapasimmekin useammin, ja sitten kun olin omaksunut ohjelmat, tapaamisissamme oli hieman pidempi kesätauko. Ruokaohjeiden ja kuntosaliohjelmien noudattaminen osoittautui yllättävän helpoksi. Nälkää ei tarvinnut nähdä, ja oli palkitsevaa huomata, kuinka lihasvoima lisääntyi. Nina huolehti koko ajan siitä, että projektini eteni: hän kyseli tekstareilla kuulumisia ja varmisteli, että tiedän, mitä teen.

Kesän jälkeen ohjelmaa muutettiin niin, että sain jalkaohjelman lisäksi kaksi erilaista yläkehon ohjelmaa.. Nyt tein sarjoja välillä tuskanhiki otsalla: punnerruksissa ja erityisesti leuanvedoissa tunsin todellakin olevani epämukavuusalueellani. Nyt myös työ toi omat haasteensa treenaamiseen, kun päivät venyivät aika usein yli kahdeksantuntisiksi ja välillä töissä oli oltava myös lauantaisin. Välillä treenikertoja piti jättää väliin. Tein kuitenkin parhaani, koska tiesin, että treenaamisesta on pitkän päälle apua myös arjessa jaksamisessa.

Kun puoli vuotta treeniä oli takana, kävin taas mittauttamassa kehonkoostumukseni. Tulos yllätti niin iloisesti, että epäilin ensin tosissani sen todenmukaisuutta. Rasvaprosentti oli pudonnut 28,5:stä 22,4:ään. Ehkä kuitenkin eniten voittajan fiilistä toi uudelleen tehty lihaskuntotesti: kun keväällä jaksoin vaivoin 8 punnerrusta, tein niitä nyt peräti 26!

Kiitos, Nina, tsemppaamisesta ja selkeästä ohjeistuksesta! Treenaaminen asiantuntijan  ohjauksessa on ilman muuta paras keino saada tuloksia aikaan.

Minna

kotiäiti

Olin tyytyväinen, että sinulla oli elämänkokemusta perheellisen näkökulmasta.

Tavoitteeni oli saada lihaskuntoa sekä yleistä kuntoa ja terveyttä kehoon ja mieleen. Lähtötilanteessa olin synnyttänyt 3kk sitten.

Tavoite oli saada myös opastusta kuntosali-laitteille. En ole ollut aiemmin kuntosali asiakas. Valmennuksessa sain monipuolista opastusta liikkumiseen ja harjoitteluun niin ulkona, salilla kuin kotonakin.

Olin tyytyväinen, että sinulla oli elämänkokemusta perheellisen näkökulmasta. Treenaaminen on erilaista yksinäisenä kuin suurperheen äitinä.

Tavoitteen pääsemisessä rajoitteina oli aikapula ja miehen pitkät työpäivät. Ja lopputreenejä hidastivat myös uusi alkanut raskaus. Mutta lopputulos on paljon parempi kuin mihin olisin yksin päässyt.

Kiitos kaikista neuvoista ja tsempistä!!

 

 

Kati Haikola-Mehtälä

toimitusjohtaja, Toinen Toimisto

Sain hyvän muistutuksen siitä, miten tärkeässä osassa uni ja palautuminen on jaksamisen kannalta.

Miksi tulit stressinhallinnan valmennukseen?

Tulin valmennukseen kahdesta syystä: Uutena yrittäjänä ymmärsin, että tärkein voimavara työssäni olen minä itse. Yrittäjyyden alku oli minulla, kuten varmasti kaikilla, aika hektistä ja tiesin, että voimani alkavat jossain kohtaa käydä vähiin. Halusin ennalta ehkäistä turhan stressaamisen aiheuttaman kuormituksen elimistölleni ja mielelleni.

Mitä sait tai opit?

Sain hyvän muistutuksen siitä, miten tärkeässä osassa uni ja palautuminen on jaksamisen kannalta. Se, mikä toi minulle uutta tietoa on se, miten paljon hengitysharjoitusten avulla, voi saada laskettua elimistön stressitasoa ja mahdollistettua palautumista myös työpäivän aikana.

Minkälainen valmentaja oli?

Valmentaja on minulle entuudestaan tuttu. Siitä huolimatta hän otti uuden roolinsa haltuun hienosti ja toi oman ammatillisuutensa esiin vahvoilla argumenteilla ja vilpittömällä läsnäololla harjoitus- ja valmennustilanteissa.

Suositteletko valmennusta muille?

Suosittelen valmennusta ihan kaikille. Olitpa sitten stressaantunut tai et. Valmennus tuo hyviä työkaluja, minkä avulla voi ottaa omaa jaksamistaan haltuun uudella tavalla ja ennaltaehkäistä mahdollista uupumista ja kuormittumista.

Pirjo

kokki

Nina auttoi loistavasti löytämään uusia lihaksia joita en ollut osannut edes käyttää.

Maaliskuussa  katselin peilikuvaani kotona, vatsan ympärys on pönäkässä kunnossa ja tunsin itseni väsähtäneeksi ja polveni nivelrikko huusi apua. Olin käynyt jo jonkin aikaa kuntosalilla, mutta mitään kunnon ohjelmaa minulla ei ollut. Ja uusia laitteitakin tuli vastaan, joilla en osannut tehdä yhtään mitään. Nivelrikon takia, en uskaltautunut kaikkiin laitteisiin. Epäilytti jos teen väärin ja polveni menee huonompaan kuntoon.

Työssäni teen pitkiä päiviä ja olen jalkojen päällä koko päivän. Elopainoa olin pudottanut ja muutaman kilon. Mutta tuntui siltä, etten nyt vain pysty useamman kilon pudotukseen yksistäni ilman tukea. Päätin ottaa yhteyttä Personal Traineriin, josko siinä olisi se minun juttuni. Tapasin Ninan salilla, ja pähkäilimme ruokavaliotani ja teimme kuntotestin. Ja siitä se sitten lähti kadonneen vyötärön metsästys ja kunnon kohennus, sekä lihaksiston kuntoutus.

Tapasimme puolen vuoden ajan Ninan kanssa 2 kertaa kuukaudessa, salilla. Nina laati minulle uuden ruokavalion ja teki ensimmäisen kuntosaliohjelman koko kropalle. Viikkojen aikana pidimme yhteyttä myös tekstaillen.

Ruokavalion noudattaminen minulle oli haasteellista, koska työskentelen keittiössä ja kaikki herkut on käden ulottuvilla. Nina jaksoi tsempata minua, kun paino ei aina lähtenytkään nopeaan laskuun. Mahtavinta tässä kaikessa on uudet kuntosali ohjelmat. Sanoinkin monesti että tämähän on aivan taidelaji. Että tekee kaiken oikein. Nina auttoi loistavasti löytämään uusia lihaksia joita en ollut osannut edes käyttää. Hän laati minulle koko ajan ohjelmia, joilla myös vahvistetaan lihaksistoa jotka tukevat polveani.

Jos itsellä innostus loppui niin Nina kyllä jaksoi tsempata minua uusiin suorituksiin. Tuloksiakin syntyi, nyt 10 kg hoikempana ja uuden ruokailutavat löytäneenä. Nyt vyötäröni kaventunut 10cm. Kävin myös kehonkoostumus mittauksessa ja olen iloinen, kun lihasmassani on noussut yli normaalin tason sekä luumassa on.

Jos jotain negatiivista haluan sanoa olisi pitänyt ottaa sali tapaaminen joka viikko. Mutta se ei työni takia olisi onnistunut. Olen todella tyytyväinen ja suosittelen Ninaa muillekin. Hän on ammattilainen! Tästä on hyvä jatkaa.

Stressinhallintavalmennus ryhmässä

Milla

yrittäjä

Sain arvokkaita muistutuksia elämänarvoihini sekä niiden järjestämiseen ja ymmärtämään mitkä asiat tekevät minusta onnellisemman sekä missä asioissa voisin stressata vähemmän.

Miksi tulit stressinhallinnan valmennukseen?

Tulin valmennukseen saadakseni ohjausta stressin hallintaan ja unettomuuteen.

Mitä sait tai opit?

Sain arvokkaita muistutuksia elämänarvoihini sekä niiden järjestämiseen ja ymmärtämään mitkä asiat tekevät minusta onnellisemman sekä missä asioissa voisin stressata vähemmän. Jotkin asiat ovat itsestä riippumattomia, joten niistä pitää päästää irti ja olla stressaamatta. Opin itsestäni myös arkisia asioita mitkä haittaavat stressittömän elämän tavoittelua, eli erikoinen tapani hamstrata itselleni työtä ja tekemistä, sekä jatkuvaa ruoskintaa siitä että koko ajan on jotakin tapahduttava tai olen ”laiska”. Rauhoittumiseen ja nukahtamisongelmiin opettelimme hengitysharjoituksia ja kuinka voit koittaa saada kehosi rauhoittumaan ennen nukkumaan menoa.

Minkälainen valmentaja oli?

Valmentaja oli erittäin kiinnostunut ja orientoitunut asiaan ja otti selvästi jokaisen ryhmäläisen yksilönä. 

Suositteletko valmennusta muille?

Suosittelen kaikille valmennusta, jos tarvitsee tukea ymmärtääkseen mistä se oma stressi on kertynyt ja mitä sille voi tehdä. Välillä sitä vain tarvitsee ulkopuolisen ihmisen kertomaan ja esittämään ehdotuksia mitä stressin aiheuttajia voisi koittaa jättää pois.

Janika Tommila

Area Sales Director,
Calcus Oy

Valmennuksesta sain oikeasti työkaluja siihen, miten pystyy pysähtymään ja nollaamaan ajatuksia. Olen ihminen, joka rakastaa konkretiaa ja konkreettisia keinoja sain.

Miksi tulit stressinhallinnan valmennukseen?

Olen vakituisessa työsuhteessa myyntialalla. Urani olen luonut tällä alalla ja olen hyvin tietoinen siitä, miten tulospaine, provisiopalkkaus sekä epävarmuus luo stressiä. Tulin stressinhallinta valmennukseen, koska halusin saada työkaluja oman stressin hallintaan sekä ymmärrystä stressistä yleisesti, jota pystyn hyödyntämään omassa työssäni. Tiesin sen entuudesta, että ei ole olemassa oikotietä onneen eikä stressiä voi poistaa, mutta sitä voi hallita. 

Mitä sait tai opit?

En varmasti ollut valmennettava helppo, koska pysähtyminen on minulle ollut aina haastavaa. Päässäni pyörii saman aikaisesti niin iltapäivän kauppareissu, että aamuisen palaverin sisältö. Valmennuksesta sain oikeasti työkaluja siihen, miten pystyy pysähtymään ja nollaamaan ajatuksia. Olen ihminen, joka rakastaa konkretiaa ja konkreettisia keinoja sain. Valmennuksen kehityskohde on ajankohta. Valmennukset kannattaa sijoittaa joko aamuun tai iltapäivään, jolloin työstä pääsee irtautumaan kunnolla.

Suositteletko valmennusta muille?

Suosittelen Ninan stressinhallinta valmennusta jokaiselle, joka haluaa oppia hallitsemaan stressiä ja olemaan ”tilanteen herra.” Valmentajana Nina on erittäin perehtynyt, asiantunteva ja mielettömän helpostilähestyttävä, avoin sekä iloinen persoona.